text.skipToContent text.skipToNavigation

C-alkatrész-gazdálkodási 
folyamatok optimalizálása – költségek csökkentése

1988., az első C-alkatrész-gazdálkodási rendszer, egy 2 konténeres Kanban Siemensnél történt megvalósítása óta 3000-nél több C-alkatrész-gazdálkodási rendszert telepítettünk sikeresen és folyamatosan fejlesztettük Kanban megoldásainkat és logisztikai rendszereinket.

A C-alkatrész-gazdálkodásban, ill. a termékellátásban egyre összetettebbé válnak az igények, egyre rövidebbek a reakció- és fejlesztési idők, ugyanakkor az igényekre való rugalmas reagálás fontosabb, mint bármikor. A logisztikai folyamatok lendületét többé nem a nagy, központi rendszerek adják, hanem a megrendelést automatikusan intéző önvezérlő rendszerek.

Pontosan itt kerülünk mi a képbe. A Keller & Kalmbach testre szabott C-alkatrész-gazdálkodási megoldásokkal támogatja Önt folyamatainak hosszú távú egyszerűsítésében. Így Ön nemcsak időt és költséget takarít meg, hanem hosszú távon erőforrásokat is. Megoldásaink a C-alkatrészek beszerzése, raktározása és rendelkezésre bocsátása területén használhatók a sorozatgyártásban, ill. az állagmegóvásban. Kérje tanácsainkat a tökéletes és leggazdaságosabb megoldás vállalata számára való kifejlesztéséhez. 

Logisztikai rendszerek a Keller & Kalmbachtól

A Keller & Kalmbach már ma a következő generációt kínálja az olyan Kanban megoldásokból, amelyek RFID és NFC technológián alapulnak és egyedileg kombinálhatók. A rugalmasan használható logisztikai rendszerek jelentős mértékben hozzájárulnak a folyamatköltség-megtakarítások növeléséhez és így az Ön logisztikai elvárásainak megvalósításához.

A rendelés kezdeményezése a 2 részre osztott konténer megfordításával történik.

A rendelés kezdeményezése egy gomb megnyomásával történik. A tökéletes megoldás terjedelmes anyaghoz.

A weightLOG® a legkorszerűbb mérlegelési technikával folyamatosan figyeli a konténer töltöttségét.

A dropLOG® esetében a rendelés kezdeményezése az üres konténer RFID boxba való behelyezésével történik.

A rendelés az üres tárolóeszköz RFID kapun való áthaladásakor élesedik.

A parkLOG® esetében a rendelés kezdeményezése az üres konténer RFID szőnyegre helyezésével történik.

A parkLOG® wireless esetében a rendelés kezdeményezése az üres konténer energia szempontjából önellátó RFID szőnyegre helyezésével történik.

MRO kiadóautomaták a rendezett és biztonságos anyagkiadás érdekében.

A rendelés kezdeményezése az üres konténer okostelefon/app segítségével való beszkennelésével történik

eLogistics – a logikai rendszerek hálózatba kapcsolása

A Keller & Kalmbach eLogistics terméke egy intelligens szoftver-megoldás az automatizált árugazdálkodáshoz. Lehetővé teszi az ismétlődően igényelt cikkekhez kapcsolódó minden anyag- és információáramlás irányítását. Az eLogistics minden releváns információt tartalmaz és kiértékel.

Tervezés és alkalmazástechnika

Az iparban a szabványos alkatrészek mellett nagy mennyiségben használnak olyanokat is, amelyeket kifejezetten az adott felhasználási esetre fejlesztenek ki és optimalizálnak. Műszaki szolgáltatásokkal foglalkozó specialistáink Önnel közösen dolgozzák ki az igényeinek megfelelő egyéni megoldási koncepciókat.


 

Kanban – minden igényre a megfelelő megoldás

A Kanban irányítja a gyártás, a szerelés és állagmagóvás, ill. az MRO ellátását: Pontosan a szükséges mennyiség kerül utánrendelésre. Így csökkennek a készletek és a tőkelekötés – egyidejű magasabb fokú rugalmasság és ellátási biztonság mellett. A LISA révén egy intelligens online eszközt kínálunk, amely kiértékelési lehetőséggel rendelkezik a törzs- és mozgási adatokra vonatkozóan – korai figyelmeztető rendszert és önkiszolgálást is beleértve.

Az ideális rendszer az ipar állagmegóvási szükségletei számára.

Testreszabott szolgáltatások az Ön igényeinek megfelelően.

Az Ön online kiértékelési lehetőségei Kanban rendszerek törzs- és mozgási adataira vonatkozóan.

Csökkentse folyamatköltségeit és takarítson meg értékes időt.

C-alkatrész-gazdálkodási ismeretek

A C-alkatrész fogalom az ABC-elemzésből származik. Ez egy univerzális eszköz a lényeges és a lényegtelen igények megkülönböztetésére. Különösen jól használható mennyiség-érték viszonyok elemzésére. A módszer előnye abban rejlik, hogy a megfelelő besorolású anyag kezelése más intenzitással történhet, ami a beszerzési folyamatok optimalizálásához vezet.

Mik azok a C-alkatrészek és mi az ABC-elemzés?

Az ABC-elemzés az alkatrészeket, illetve árukat az összértékük alapján osztályozza. Szokásosan a következő kép alakul ki: Az A-alkatrészek a beszerzési érték 60-80 százalékát teszik ki, de csak a beszerzendő cikkek összességének maximum 15-20 százalékát teszik ki (a mennyiségre vonatkoztatva). A B-alkatrészeknél a beszerzési értékbeli részesedés csak 10-25 százalék, a mennyiségi részesedés azonban 25-30 százalék. A C-alkatrészek tehát az érték mindössze 5-15 százalékát jelentik, viszont rendszerint az összes darabszám 70-90 százalékát adják.


A beszerzés gazdaságossága érdekében célszerű megkülönböztetni az A- és B-alkatrészeket a C-alkatrészektől. Minden cég a cikk értéke szempontjából drága A- és B-alkatrészeket, illetve a rendszerint szabványosított C-alkatrészeket, vagyis alacsony egyedi értékű árukat használ például a következő területeken:

  • DIN és egyéb szabványú alkatrészek, pl. csavarok, anyák, alátétek, sasszegek stb.
  • a kötőelemek
  • rögzítéstechnika és rögzítőelemek
  • géptartozékok
  • szerszámok

  • irodai anyagok
  • munkavédelem
  • karbantartáshoz szükséges termékek
  • stb.

Mi jellemzi a C-alkatrészeket?

C-Teile in einem Industriebetrieb

Bár maguk a C-alkatrészek a hozzáadott érték szempontjából rendszerint csak kis részt képviselnek, a cikkek meghatározásához, a beszállítók kiválasztásához, a beszerzéshez, az engedélyeztetéshez, az utánrendeléshez, a be- és kitároláshoz, a minőség-ellenőrzéshez és a felhasználás helyén történő rendelkezésre bocsátáshoz adminisztratív ráfordítás aránytalanul magas. Pontosan itt lép be a C-alkatrész-gazdálkodás azért, hogy a C-alkatrészek beszerzése a raktározást és a felhasználás helyén történő rendelkezésre bocsátást is beleértve hatékonyan, a cég infrastruktúrájához igazítva – történhessen minden, a vállalaton belül beszerzésben, anyaggazdálkodásban, szerelésben érintett személy és dolgozó számára a háttérben.



A C-alkatrészek tipikus jellemzői a következők:



  • nem egyenletes igény
  • szabványosított minőség
  • alacsony darabár
  • széles kínálat
  • nagy rendelési gyakoriság

  • nagy rendelési és adminisztrációs ráfordítás
  • sok beszállító
  • alacsony beszerzési kockázat
  • rövid szállítási határidők

Miért olyan fontos a C-alkatrész-gazdálkodás egy gyártással foglalkozó vállalat számára

C-Teile-Management Lagerhalle für Verbindungselemente

A C-alkatrészek, pl. csavarok, dübelek, anyák, alátétek és sok más hasonló termék, illetve kis alkatrész csekély áruértéket képviselnek. Ennek ellenére nélkülözhetetlenek a végtermék és a folyó gyártás szempontjából. A C-alkatrészek sajnos nagy feldolgozási és beszerzési ráfordítást, valamint adminisztrációs igényt támasztanak, ami sok esetben bőven meghaladja anyagi értéküket.

A Keller & Kalmbach intelligens C-alkatrész-gazdálkodási megoldásai optimalizálják a diszponálást, a beszerzést, a megrendelést, a raktározást és a rendelkezésre bocsátást a következők esetében:



  • a kötőelemek
  • a rögzítéstechnika
  • ipari alkatrészek
  • kéziszerszámok
  • elektromos szerszámok

  • emeléstechnika
  • üzemi berendezés
  • munkavédelem
  • speciális és egyedi gyártású alkatrészek
  • számos további ipari kis alkatrész és MRO alkatrész.



Az egyéb szolgáltatások, például a logisztikai és alkalmazástechnikai tanácsadás, amely már az alkatrészek megtervezésével elkezdődik, de a tulajdonképpeni csavarozási folyamatban is megtalálható, további optimalizálási lehetőségeket biztosítanak a C-alkatrészek vonatkozásában.

Hogyan néz ki a gyakorlatban a hatékony és eredményes C-alkatrész- gazdálkodás?

C-Teile-Management in der Praxis

Először feltöltenek egy anyagkiadó, illetve adagolórendszert, amely beszállítók, illetve márkák százaitól származó kis alkatrészek (például csavarok, anyák, alátétek stb.) ezreit tartalmazhatja. Ez egy automatikus raktárkezelésre épül, vagyis az utánpótlás és a megrendelések automatikusan indulnak mondjuk a szerszámok, a rögzítéstechnika és a munkavédelmi cikkek területén pl. RFID technika alkalmazásával a C-alkatrészek fogyása alapján. Az anyagutánpótlás egész egyszerűen automatikus megrendeléssel történik. A rendszerek önvezérlőek. Itt jönnek képbe az olyan koncepciók, mint a "megelőző karbantartás".

Annak érdekében, hogy a C-alkatrészeket ott lehessen közvetlenül felhasználni, ahol szükség van rájuk – pl. az ipari gyártásban vagy az állagmegóvásban -, szállítható, illetve mozgatható tárolókat, pl. konténerrendszereket is használnak. Ez optimalizálja a C-alkatrészek beszerzését és tárolását, mert a konténer az üzemen belüli anyagellátás részévé válik. A kínálat mindig az igényhez igazítható. A gyártásban és a szerelésben a Kanban rendszereket állvány- és boxrendszerekként használják: Nincs keresgélés, nincsenek hosszú utak, ehelyett a dolgozók a megfelelő helyen veszik ki a Kanban rendszerből az összes kis alkatrészt, amelyre egy adott gyártási lépéshez szükségük van, a rendszert pedig az elékapcsolt egységek mindig megbízhatóan feltöltve tartják.

C-alkatrész-gazdálkodás: Összegzés

Vorteile von C-Teile-Management

Használja ki a C-alkatrész-gazdálkodás következő előnyeit a Keller & Kalmbach segítségével:



  • költséghatékony és gyors megrendelések
  • alacsony folyamatköltségek
  • átlátható beszerzési folyamatok
  • nagy folyamatbiztonság az ügyfelek és alkatrész-beszállítók számára
  • központi irányítás

  • optimalizált alkatrészkínálat és beszállítói szám
  • rövidebb teljes átfutási idő a gyorsított adatcsere révén
  • a raktárkészlet csökkentése
  • folyamatos javulás a teljes ellátási láncban

C-alkatrész-gazdálkodás a Keller & Kalmbachtól: Együtt sikeresen!

Használja ki professzionális C-alkatrész-gazdálkodási szolgáltatásunkat és takarítson meg időt és erőforrásokat! Beszéljük meg együtt, hogy mi lehet a leghatékonyabb megoldás a cége számára. Fedezze fel a fenntartható lehetőségeket a megtakarításra és a folyamatok szüntelen javítására vonatkozóan – mindig 100%-os ellátási biztonság mellett.


Egyszerűen hívjon fel bennünket vagy írjon nekünk. Örömmel várjuk információit!


Telefon: +36 76 508 273

E-mail: info.hungary@keller-kalmbach.com