text.skipToContent text.skipToNavigation

OCI – interfész az Ön árugazdálkodási rendszere (ERP) és a K&K online áruház között

Az OCI interfészen keresztül saját árugazdálkodási rendszeréből elérheti egyéni katalóguskínálatát a Keller & Kalmbach online áruházban. Így továbbra is a szokott módon használhatja árugazdálkodási rendszerét – az összes jogosultsággal és beállítással – és férhet hozzá közvetlenül, naprakészen az aktuális termékadatokhoz és keresési lehetőségekhez. Ezzel megtakaríthatja a cikkadatok költséges karbantartását, ill. a katalógusadatoknak az árugazdálkodási rendszerébe történő bevitelét.


A három legfontosabb érv az OCI mellett

Időmegtakarítás, mert nincs szükség kettős rögzítésre az ERP-ben
Nagy katalógusválaszték szabványosított beszerzési folyamattal
Nincs időt rabló törzsadat-karbantartás, az OCI áruházból történő lehívásnak köszönhetően

Mi az az OCI? 

A Open Catalog Interface, rövidítve OCI egy szabványos interfész termékinformációk független rendszerek közötti cseréjéhez. Lehetővé teszi a termékadatok digitális katalógusok formájában történő átvitelét ERP (Enterprise-Resource-Planning), illetve árugazdálkodási rendszerek és online platformok között. 

A nyílt szabványt az SAP fejlesztette ki és ma már világszerte számos szoftvergyártó támogatja. Az SAP alkotta meg a Punchout kifejezést is, amely egy külső termékkatalógushoz való hozzáférést jelöl.

Az OCI célja keresési és termékkiválasztási eCommerce platformok integrálása az ERP rendszerbe anélkül, hogy minden termékadatot külön, részletesen tárolni kéne. Az így kapott termékinformációk beépülnek a B2B megrendelési folyamatba és a megrendelés átvitele ezt követően közvetlenül az ERP rendszerből történik.

Hogyan működik az OCI?

A megrendelés OCI-n keresztüli lebonyolítását a következőkben egy lehetséges példán ismertetjük.

Max egy középvállalkozás beszerzője. Online szeretne a Keller & Kalmbachnál termékeket megrendelni egyebek mellett a kötőelemek, a rögzítéstechnika és a kéziszerszámok kategóriájából, de ugyanakkor ERP rendszerén keresztül kívánja lebonyolítani a megrendelést.

Cégének rendelési folyamata meg kell hogy feleljen a következő követelményeknek:

  • feltétlenül kerülni kell a megrendelés további rögzítését az ERP rendszerben
  • a megrendelendő cikkeket az ERP rendszer árucsoportjaiba kell besorolni. Ez fontos mutatószámok és statisztikák meghatározásához szükséges
  • egy az ERP rendszerbe már integrált és ott működő belső engedélyezési folyamatot meg kell tartani
  • az ERP rendszerben létező költséghelyeket a megrendelendő cikkekhez kell rendelni, hogy az igény szerinti számlázás garantálható legyen

Az Open Catalog Interface (OCI) egy szabványosított, nyitott katalógus-interfész, amely összeköti az ügyfél ERP rendszerét a Keller & Kalmbach online áruházzal, megfelel Max elvárásainak. Az ERP rendszerből való kiugrás után Max a K&K online áruházba jut és ott megtöltheti bevásárlókosarát.


Max ezután átviheti a megtöltött OCI bevásárlókosarat az ERP rendszerébe. Ekkor az összes releváns termékinformáció, például Ár, Mennyiség, Cikkleírás és Szállítási idő az ügyfél- és termékspecifikus kiegészítő információkkal, például Besorolás (pl. eClass vagy UNSPSC) és Cikkszám az ügyfélnél együtt átkerül az ügyfél ERP rendszerébe.

Max ekkor minden szükséges információval rendelkezik az ERP-jében. A megnyitott megrendelés most már áthaladhat a belső engedélyezési folyamaton. A végső jóváhagyás után már csak a megrendelést kell elküldeni közvetlenül EDI interfészen keresztül vagy automatizált e-mailben a Keller & Kalmbach részére.

További érvek az OCI mellett

Nincs szükség a felhasználói és hozzáférési adatok külön kezelésére az online áruházban
Adatvédelem a titkosított adatátvitelnek és a tanúsított szervereknek köszönhetően. A szerverek Európában találhatók
A Maverick Buying (vad vásárlás) elkerülése
Mi ingyen bocsátjuk rendelkezésre OCI interfészünket
A gyártási lánc hatékonyságának növelése
Nincs szükség további belépésre az áruházban
Szabványosított és egyszerű kapcsolat az Ön ERP-je és a K&K között
Használható a K&K online áruház keresője
Az árak és a szállítási idők valós idejű ellenőrzése
Az áruházon belüli katalógusokat a Keller & Kalmbach tartja karban
A bevásárlókosár átadásakor nem szükséges a cím-, fizetési vagy szállítási adatok megadása (rövidített kosár)
 


A beszerzési költségek csökkentése a folyamatok javításával. A termékek egyszerű megkeresése időt és így pénzt takarít meg. Beszerzési hibák elkerülése már definiált és lehívott cikkekkel. Minden felhasználó saját maga rendelhet, mert az ERP-ben lehetőség van rá és így a beszerzés a fogyasztóra hárul anélkül, hogy elvesztené az irányítást. A beszerzési statisztikák a szokásos módon elkészíthetők az ERP-jében.
 
Az egyes megrendelések feldolgozási idejének csökkentése a gyors keresés és az egyértelműen azonosítható cikkek révén. Nincs szükség annak tisztázására a megrendelő és a beszerző között, hogy pontosan melyik cikket kell megrendelni. Ön értékes időt takarít meg azáltal, hogy nincs szükség panaszok feldolgozására és a megrendelési folyamatban elcserélt cikkek kezelésére.





Az Ön OCI csatlakozásának ellenőrző listája

Rendelkezik az Ön ERP-je OCI modullal?
Szüksége van-e a megrendeléseire az árugazdálkodási rendszerének folyamataihoz?
Hány megrendelést bonyolít velünk manuálisan? Sokat, kiváló, a kevés szintén rendben van.
Szeretne üzleti kapcsolatban állni vagy üzleti kapcsolatban áll a K&K-val?
Tud küldeni az ERP-jéből megrendeléseket EDI-n keresztül? (opcionális)
Annak ellenőrzése, hogy be vannak-e már állítva OCI interfészek más beszállítókkal? (opcionális)
Milyen kiegészítő információkat, (pl. eCl@ss vagy ügyfél alkatrészszám) kell átvinni? (opcionális)

Ha az összes pont vagy a pontok többsége vonatkozik az Ön cégére, akkor ne késlekedjen, lépjen velünk kapcsolatba.



Az OCI interfész beállításának műszaki lépései

1. Annak ellenőrzése, hogy rendelkezésre áll-e OCI modul az Ön ERP-jében
4. Az OCI interfész tesztje
6. Az OCI interfész élesítése az összes felhasználó számára

Ugrásparaméterek a Keller & Kalmbach OCI áruházhoz

Ahhoz, hogy árugazdálkodási vagy beszerzési rendszeréből a K&K OCI áruházra ugorhasson, a következő paramétereket kell rögzíteni. A vállalatára vonatkozó paramétereket közvetlenül tőlünk kapja meg. Erre vonatozóan lépjen kapcsolatba velünk.

folyószám Paraméternév Paraméterérték Típus
1 https://keller-kalmbach.de/oci/login URL
2 USERNAME a K&K adja megIgénylés most Rögzített érték
3 PASSWORT a K&K adja megIgénylés most Rögzített érték
4 USERID dinamikus felhasználónév az Ön szoftveréből Dinamikus rendszermező
5 LAN de Rögzített érték
6 HOOK_URL Az Ön szoftverének visszatérő URL-je Visszatérési érték

 

Hogy képet kaphasson arról, hogy hogy néz ki a Keller & Kalmbach online áruház egy OCI ugrás után vagy hogy tesztelhesse a rendelkezésére bocsátott hozzáférési paramétereket, itt biztosítunk egy tesztlehetőséget. Miután megadta a paramétereit, ér rákattintott a "Paraméterek tesztelése" gombra, az OCI áruházba jut. Itt cikkeket helyezhet a kosárba és megnyomva az OCI kosár átvitele gombot, láthatja azokat az adatokat, amelyeket a Keller & Kalmbach online áruház az OCI-n keresztül rendelkezésre bocsát.

Az Ön Keller & Kalmbach OCI ugrási paramétereinek tesztelése most

Az OCI bevásárlókosár mezői és mezőtartalmai

A táblázatban felsoroljuk azokat a mezőket és példaként a mezőtartalmakat is, amelyek a Keller & Kalmbach online áruházból a szabványos OCI bevásárlókosár átvételekor az ügyfél ERP-jébe átadásra kerülnek. A mezőtartalmak OCI kódhoz való hozzárendelésére vonatkozó egyedi kérések rugalmasan konfigurálhatók.

OCI kód Maximális adathossz Magyarázat Példa
NEW_ITEM-DESCRIPTION 40 Cikkleírás DIN 933, hatlapfejű csavar, acél 8.8 horganyzott, M5x60
NEW_ITEM-MATGROUP 10 Termékbesorolás kötőjelek nélkül 23110101
NEW_ITEM-QUANTITY 15 Mennyiség 200.000
NEW_ITEM-UNIT 3 Mennyiségegység ISO kód formájában C62
NEW_ITEM-PRICE 15 Ár 32.254
NEW_ITEM-PRICEUNIT 5 Az ár egysége 100
NEW_ITEM-CURRENCY 5 Pénznem EUR
NEW_ITEM-LEADTIME 5 Szállítási idő munkanapokban 1
NEW_ITEM-VENDOR 10 K&K beszállítói szám az ügyfélnél KK123456
NEW_ITEM-MATNR 40 Cikkszám az ügyfélnél AZ ÖN ANYAGSZÁMA.
NEW_ITEM-VENDORMAT 40 Cikkszám 240933560
NEW_ITEM-LONGTEXT_N:132 nincs korlátozva Hosszú szöveg Fejközelig érő menettel.
NEW_ITEM-EXT_SCHEMA_TYPE 10 Besorolási rendszer és változat ECLASS-9.1
NEW_ITEM-EXT_CATEGORY_ID 60 Termékbesorolás kötőjelek nélkül 23110101
NEW_ITEM-MANUFACTCODE 10 A gyártó neve
NEW_ITEM-MANUFACTMAT 40 A gyártó termékazonosítója





további fogalommeghatározások az OCI-re vonatkozóan:
A pénzügyi területen az OCI rövidítés jelentése más, nevezetesen Other Comprehensive Income. A vállalati számvitelben ez az egyéb összesített eredményt (OCI) jelenti, ami a még nem realizált bevételekből, kiadásokból, nyereségekből és veszteségekből áll össze. Az OCI itt a vállalat értékteremtését nem tükröző értékváltozások kimutatására szolgál.

A szoftverek világában az OCI az Open Container Initiative rövidítése, ez a Linux Foundation egyik projektje, célja nyílt szabványok meghatározása virtualizációhoz az operációs rendszer szintjén.